Romania Start Up Plus

Finantarile dedicate start-up-urilor sunt numeroase in anul 2018. Pe langa deja cunoscutul Romania Start-up Nation, avem si Romania Diaspora dar si Romania Start Up Plus despre care vom vorbi in cele ce urmeaza.     

           Cine poate să obţină aceşti bani?

Programul Romania Start Up Plus este destinat solicitanţilor persoane fizice din regiunile de dezvoltare ale Romaniei (urban si rural), cu exceptia zonei Bucuresti/Ilfov . Programul in sine are o organizare asemanatoare cu aceea a programului Romania Startup desfasurat in anul 2015 pentru beneficiarii finali. Astfel, o serie de intermediari de tip ONG, administratii publice, persoane juridice au aplicat in toamna lui 2016 la Programul Operational Capital Uman 2014-2020 pentru o finantare pe proiect de pana la 5 milioane de euro. Incepand cu ianuarie 2018, intermediarii au inceput deja sa anunte programele de care se ocupa. Momentan sunt in stadiul in care isi fac propriile proceduri pe care beneficarii finali trebuie sa le respecte pentru a obtine ajutorul financiar nerambursabil. Este important de stiut ca beneficiarii se vor putea inscrie doar la intermediarii selectati din regiunea de dezvoltare de unde isi au resedinta. Beneficiarii persoane fizice (de ex: someri, persoane inactive, persoane care au un loc de munca si infiinteaza o afacere cu scopul creearii de noi locuri de munca) trebuie sa infiinteze o afacere nonagricola in mediul urban. Din grupul tinta al acestui proiect nu pot face parte tinerii NEETs cu varsta intre 16-24 ani.

Schema de antreprenoriat – etape cadru de implementare:

Etapa I – Formare antreprenorială (maxim 12 luni de la data de incepere a proiectului);

Etapa a II-a – Implementarea planurilor de afaceri finanțate din fonduri FSE (maxim 18 luni de la finalizarea primei etape);

Etapa a III-a – Program de monitorizare a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate (maxim 6 luni de la finalizarea celei de-a doua etape).

         Câţi bani pot să iau?

Se oferă PANA LA 40.000 de euro,  sub formă de ajutor financiar NERAMBURSABIL, fiecărui solicitant ce respectă procedura de obţinere a acestora. Cei 40.000 de euro reprezintă o contribuţie de 100% din valoarea întregului proiect, insa precum la Romania Startup, nu e exclus ca la implementare sa se solicite o contributie proprie de pana la 5%, in functie de tipul de intermediari la care se aplica. Banii se acorda in doua transe: 30.000 de euro la inceput si restul de 10.000 de euro dupa ce beneficiarul va putea sa dovedeasca faptul ca realizat o cifra de afaceri de cel putin 30% din valoarea primei transe de bani, in termen de 12 luni. De mentionat faptul ca suma de 40.000 de euro poate sa difere de la intermediar la intermediar, unii oferind mai putini bani.

        Cum pot cheltui aceşti bani?

Lista de cheltuieli eligibile este una extinsa, beneficiarii putand cheltui banii pentru dezvoltarea propriei afaceri. Ei trebuie totusi sa creeze minimum 2 locuri de munca, la cel putin 6 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis. Dupa infiintare, intreprinderile nou create trebuie sa-si continue activitatea pentru o perioada de minimum 18 luni.

        Cum mă înscriu?

Asa cum spuneam, fiecare intermediar, dupa ce va fi declarat castigator isi va face propria procedura care trebuie urmata pentru a te putea inscrie. Programul in sine cuprinde si cursuri de antreprenoriat, in functie de alegerile intermediarilor, inscrierile pentru obtinerea finantarii urmandu-se a se face abia dupa absolvirea cursurilor. Din experienta programului Romania Startup de acum cativa ani, vor exista diferente importante intre intermediari, mai ales la nivelul de detaliu al planului de afaceri care se va solicita. De asemenea, este importanta alegerea intermediarului, pentru ca unii pot sa faca rost mai usor de beneficiari si acolo concurenta va fi mai mare, in timp ce altii se vor chinui sa-si gaseasca beneficiari, iar concurenta pe locurile lor va fi mai mica.

       Cum se face evaluarea?

Evaluarea depinde si ea de fiecare intermediar in parte. Grilele de punctaj au fost extrem de variate in trecut. In momentul de fata ele nici macar nu sunt realizate, pentru ca fiecare intermediar inca e ocupat cu lansarea programului.

Totusi, dacă planul de afaceri este unul corect realizat, respectă cheile de verificare, este realist şi respectă criteriile esenţiale şi are şi un punctaj suficient de mare, atunci se va obţine finanţare.

Momentan insa, asteptam sa vedem informatiile preliminare publicate de intermediari, pentru ca procedura de aplicare poate sa difere destul de mult de la un intermediar la altul.

Lista intermediarilor disponibili o gasiti aici.

Cum putem sa vă ajutăm noi? Click aici pentru a afla mai multe! Sau vreţi să ve înscrieţi singuri la finanţare? Avem aici un ghid de la care aţi putea începe.

De asemenea, dacă vreţi o cotaţie de preţ în ceea ce priveşte consultanţa acordată pentru realizarea planului de afaceri, puteţi merge direct la Contact.

 

19 Comments

  1. Adela 12 octombrie 2018 at 13:03 - Reply

    Daca particip la concursul de plan de afaceri de la un beneficiar, mai pot sa ma inscriu si la altul in caz ca nu m-am calificat intre castigatori?

    • CILV Consulting 16 octombrie 2018 at 8:54 - Reply

      De obicei sunteti obligat sa nu mai participati si la alti intermediari.

  2. Ivan 4 octombrie 2018 at 9:16 - Reply

    Buna ziua. Daca as dori sa infiintez o terasa cu 3 angajati, credeti ca as avea posibilitatea unei finantari?

    • CILV Consulting 16 octombrie 2018 at 9:13 - Reply

      Este destul de greu de zis, nu sunt foarte mari, dar poate gasiti un finantator potrivit.

  3. Maia 8 iulie 2018 at 13:00 - Reply

    Salariile angajatilor sunt cheltuiala eligibila pe orice perioada? Pot sa pun salariile angajatilor pe un an intreg din bugetul de finantare?

    • CILV Consulting 9 iulie 2018 at 21:21 - Reply

      In teorie, da. In practica, mai mult de 10 luni nu prea e posibil.

      • Maia 10 iulie 2018 at 10:15 - Reply

        Vor deconta ei luna de luna sau cum se procedeaza? Am mai participat la o finantare in trecut si bugetul trebuia cheltuit in scurt timp dupa implementare, vreo 2 luni. Acum nu este niciun deadline pentru cheltuirea bugetului?

        • CILV Consulting 10 iulie 2018 at 10:48 - Reply

          Daca alegeti cerere de rambursare, puteti deconta in max 3 transe, dupa ce dvs ati achitat salarii. Daca optati pentru credit punte, mergeti cu documentele doveditoare si vi le achitati la banca, prin intermediul creditului luat.

  4. Mariana 17 mai 2018 at 7:01 - Reply

    Va multumesc mult pentru raspuns si indrumare! Cu ajutorul dumneavoastra am reusit sa inteleg despre ce este vorba si am intrat in contact cu cei care ma pot ajuta!

  5. MLC 15 mai 2018 at 14:21 - Reply

    pentru Bucuresti-Ilfov este valabil programul Start Up Plus?

    • CILV Consulting 15 mai 2018 at 16:19 - Reply

      Nu, doar StartUp Nation este si pentru zona Bucuresti-Ilfov.

  6. Petcu Vasilica 13 mai 2018 at 19:24 - Reply

    VREAU SA INFIINTEZ UN SALON DE INFRUMUSETARE, POATE VFI FINANTAT PRIN PROGRAMUL START UP 2018? VA MULTUMESC

    • CILV Consulting 13 mai 2018 at 23:45 - Reply

      Puteti contacta intermediarii din zona dvs pentru a primi toate detaliile.

  7. Mihu 19 aprilie 2018 at 7:38 - Reply

    Exista programe si ce sanse au cei de pe comert si servicii sa primeasca finantare ?

    Start up Nation e pentru IT,Productie si Inovare ,Start UP Plus la fel !?

    Acuma sa nu mi spuneti ca exista Comert si servicii program gubernamental , eu va spun ca exista si alte programe pentru IT, Inovare si Productie !

    Cei care chiar vor sa faca afaceri de ce nu primesc finantare , de ce finanteaza doar cei care au firme legate ?
    Ms

    • CILV Consulting 22 aprilie 2018 at 20:42 - Reply

      Puteti lua in considerare Programul StartUp Plus pentru aceste domenii de servicii si comert.

  8. Claudia 4 martie 2018 at 17:06 - Reply

    Eligibil e numai cine nu e actionar majoritar intr-o alta firma. Daca o persoana detine 50% in una sau mai multe firme, este ea eligibila?

    • CILV Consulting 5 martie 2018 at 12:26 - Reply

      Trebuei sa nu fiti majoritar intr-o firma. CU 50% sunteti majoritar.

      • Remy 18 aprilie 2018 at 23:32 - Reply

        in cazul in care sunt 2 asociati fiecare cu 50%, procentul lor este majoritar sau egal si deci eligibil?

Leave A Comment

Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×