Daca locuiesti in strainatate si doresti sa demarezi o afacere nonagricola intr-o zona urbana din Romania, poti accesa o finantare nerambursabila de maximum 40.000 de euro in cadrul Programului Diaspora StartUp. Pe scurt, acest program se adreseaza persoanelor care au avut rezidenta in strainatate cel putin 12 luni pana la momentul inscrierii si doresc sa devina antreprenori intr-un domeniu in care au experienta sau studii relevante.
Proiectul presupune trei etape cadru de implementare (Formare antreprenoriala, Implementarea planurilor de afaceri si Monitorizarea functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate) si include o serie de pasi. Iata cum poti obtine finantare in cadrul Diaspora StartUp!
1.Primul pas consta in completarea unui formular de inscriere preliminara (online), pe care intermediarii il au deja pe siteul proiectului sau il vor realiza in viitorul apropiat. Sunt necesare date personale pentru stabilirea eligibilitatii preliminare, precum nume, domiciliu, contact, tara de resedinta, ocupatie, studii, domeniul si locul in care doresti sa deschizi afacerea etc. Persoanele eligibile trebuie sa aiba varsta de minimum 18 ani, sa aiba cetatenie romana, sa aiba resedinta/domiciliul intr-una dintre cele 7 regiuni de dezvoltare ale Romaniei (in afara de Bucuresti-Ilfov), sa faca dovada domiciliului/rezidentei in strainatate in ultimele 12 luni pana la momentul inscrierii si sa demonstreze experienta/studii de specialitate in domeniul in care doresc sa deschida afacerea. Exista mai multi intermediari la care te poti inscrie, iar noi te putem ajuta sa-l alegi pe cel cu care vei avea partea de cea mai buna implementare.
2.Al doilea pas presupune pentru transmiterea unor documente pe baza carora sa se poata realiza selectia pentru grupul tinta. In principal, documentele solicitate sunt: CV (in format Europass), Copie dupa cartea de identitate, Dovada resedintei sau domiciliului in strainatate, Carte de munca, contract de munca sau certificate de inregistrare firma, Acte studii, Declaratie pe proprie raspundere cu privire la angajamentul de participare la activitatile proiectului etc. In prima faza, aceste documente vor fi transmise in format electronic, iar ulterior vor trebui prezentate si in original.
3.Al treilea pas este reprezentat de participarea la cursurile de formare in domeniul antreprenoriatului (min. 40 de ore), organizate conform planurilor fiecarui intermediari n parte. Este important de mentionat ca acestea vor putea fi realizate si online (prin intermediul platformelor de e-learning), nefiind obligatorie prezenta fizica in tara a persoanelor din grupul tinta. Dupa obtinerea unui certificat de absolvire a acestui curs, fiecare participant va realiza cate un plan de afaceri. Toate aceste planuri vor intra in competitie si vor fi evaluate de catre un juriu, urmand ca aproximativ 10% dintre planurile de la fiecare intermediar sa primeasca o finantare de pana la 40.000 de euro. Precum vezi, concurenta este foarte ridicata, si desi vei avea parte de consiliere din partea administratorului, cea mai buna solutia pentru a diferentia de restul concurentilor este sa ai parte de consultanta de specialitate dedicata doar tie.
4.Dupa ce stii ca ai obtinut finantarea, urmeaza sa iti deschizi firma si sa pui in aplicare planul de afaceri castigator. Banii se vor acorda in doua transe: 75% din suma la inceput, iar restul de 25% dupa ce beneficiarul va putea sa dovedeasca faptul ca a realizat o cifra de afaceri de cel putin 30% din valoarea primei transe de bani. In cazul in care acest criteriu nu este respectat, transa finala nu se mai acorda. Fiecare beneficiar al finantarii va trebui sa angajeze, la cel tarziu 6 luni de la semnarea acordului de finantare, cel putin doua persoane in firma nou infiintata.
5.Ultimul pas vizeaza monitorizarea functionarii si dezvoltarii afacerilor finantate, pentru asigurarea sustenabilitatii acestora. Dupa infiintare, intreprinderile nou create trebuie sa-si continue activitatea si sa mentina locurile de munca nou create pentru o perioada de minimum 18 luni. In aceasta etapa, intermediarul va monitoriza atingerea tuturor rezultatelor asumate prin proiect de catre antreprenorul care a obtinut finantarea.
Cum putem sa te ajutam noi? Click aici pentru a afla mai multe! De asemenea, daca vreti o cotatie de pret în ceea ce priveşte consultanta acordata pentru realizarea unui plan de afaceri competitiv, poti merge direct la Contact sau poti completa formularul de inscriere pe care il vom lansa in curand.
BUNA ziua !
Vreau sa deschid o casa de batrani cu fonduri europene ..
Nu exista programare pentru asa ceva.
Vă mult rog asa un moment :
Fiind cetatean al republicii Moldova detin cetătenia Română dar actele ( buletinul Român ) sunt in proces si le voi avea in jumatate de an asi putea să aplic ?
Dacă da cum dacă nu atunci ce asi putea face fară decât sa am actele Românesti perfectate ?!
Am proiect care e deja compatibil si interesant pentru spatiul roman si detine inclusiv valori artistice cu potential de valoare patrimonială ( din scanările prealabile sunt mari sanse de a creste un brand national chiar cu impact international ).
Vă rog foarte mult să mă ajutati ca să revărsam măcar puțină lumină asupra căii pe care tind să o iau !