Comparatie Romania Startup Nation – Diaspora Startup – Romania Startup Plus

//Comparatie Romania Startup Nation – Diaspora Startup – Romania Startup Plus

Comparatie Romania Startup Nation – Diaspora Startup – Romania Startup Plus

In 2018 vor exista 3 programe majore de finantare destinate celor care vor sa-si deschida o noua afacere. Pe langa Romania Startup Nation, care se va relua in 2018 in primivara si va avea bani in special din bugetul de stat, vom avea parte de inca doua noi programe de fianntare: Diaspora Startup, program destinat romanilor cu rezidenta in diaspora care vor sa-si deschida o afacere in Romania si Romania Startup Plus, o versiune imbunatatita a programului Romania Startup desfasurata in 2015. Mai jos va prezentam un tabel comparativ cu principalele informatii intre cele trei programe de finantare pentru a va face o idee spre care dintre ele sa va indreptati anul viitor.

Informatii Romania StartUp Nation Romania StartUp Plus Diaspora StartUp
Cine poate lua finantare nerambursabila? SRL, SRLD (IMM-uri nou infiintate, fara datorii, iar actionarii sa nu mai fi avut autorizat in ultimii 2 ani codul CAEN pe care solicita finantare) Persoane fizice (cu exceptia tinerilor NEETs) ce vor sa infiinteze o afacere nonagricola in mediul urban. Persoane ce au avut domiciliul/resedinta in strainatate in ultimele 12 luni, vor sa infiinteze o afacere nonagricola in mediul urban si pot demonstra experienta sau cunostinte in domeniul noii afaceri.
Cati bani se pot lua? 44 000 euro in max 3 transe Pana la 40 000 de euro in 2 transe Pana la 40 000 de euro in 2 transe
Contributie proprie 0%, dar e posibil ca un anumit procent de cofinantare sa devina criteriu de punctaj 0%, dar poate ajunge la 5% in functie de intermediar 0%, dar poate ajunge la 5% in functie de intermediar
Coduri CAEN eligibile O gama extrem de larga de activitati, exceptand pescuit si acvacultura, productia primara a produselor agricole, activitati legate de export, activitati din sectorul carbonifer si a celor pentru achizitia vehiculelor rutiere de transport marfa in contul tertilor. O gama extrem de larga de activitati, exceptand pescuit si acvacultura, productia primara a produselor agricole, activitati legate de export, activitati din sectorul carbonifer si a celor pentru achizitia vehiculelor rutiere de transport marfa in contul tertilor. O gama extrem de larga de activitati, exceptand pescuit si acvacultura, productia primara a produselor agricole, activitati legate de export, activitati din sectorul carbonifer si a celor pentru achizitia vehiculelor rutiere de transport marfa in contul tertilor.
Cheltuieli eligibile Echipamente, spatii de lucru, autoutilitare, autoturisme, cursuri, echipamente IT, mobilier, chirii, salarii, pagina web, francize, software, consultanta etc. Lista extinsa, definitivata de fiecare intermediar in parte. Lista extinsa, definitivata de fiecare intermediar in parte.
Obligatii Creare minim 1 loc de munca si mentinerea lui cel putin 2 ani dupa implementarea proiectului.

Neinstrainarea si asigurarea activelor corporale pentru 4 ani.

 

Creare min. 2 locuri de munca, la 6 luni de la semnarea contractului. Pt. a doua transa e necesara realizarea unei cifre de afaceri de min. 30% din val primei transe.

Mentinere activitate min. 18 luni dupa infiintare.

Creare min. 2 locuri de munca, la 6 luni de la semnarea contractului

Pt. a doua transa e necesara realizarea unei cifre de afaceri de min. 30% din val primei transe.

Mentinere activitate min. 18 luni dupa infiintare.

Perioada inscrieri Primavara 2018 Primavara-vara 2018 Iarna 2017 – Primavara 2018
Numar firme acceptate Aprox. 10 000 firme Aprox. 5000 firme Minim 600 firme
Aria de implementare Pe intreg teritoriul Romaniei, in toate cele 8 regiuni de dezvoltare In cele 7 regiuni de dezvoltare, cu exceptia Bucuresti-Ilfov In cele 7 regiuni de dezvoltare, cu exceptia Bucuresti-Ilfov
Data estimativa incepere implementare Toamna 2018 Toamna-iarna 2018 Toamna 2018
Durata monitorizare 3 ani 2 ani 2 ani

Avand insa in vedere caracterul impredictibil al programelor si faptul ca de multe ori conditiile se schimba chiar si in perioada de inscriere, informatiile de mai sus se mai pot schimba intre timp si nu trebuie luate ca sigure 100%. De aceea, puteti reveni pe site-ul nostru pe pagina dedicata fiecarui program acolo unde vom avea toate informatiile noi publicate.

By | noiembrie 29th, 2017|Planul de afaceri|8 Comments

About the Author:

8 Comments

  1. Marcela Tanase 17 august 2018 at 3:01 - Reply

    Buna ziua,

    Doresc sa aplic pentru proiectul Diaspora StartUp, cu codul CAEN 2042 – Fabricarea parfumurilor si a produselor cosmetice (de toaleta).
    Intrebarile ar fi:

    1. Produsele BIO sau naturale (sapun, creme, lotiuni), se incadreaza in acest cod?

    2. Exista o lista cu cheltuielile eligibile acestui proiect?

    3. Exista o lista cu criteriile de punctare pentru Diaspora StartUp?

    Va multumesc anticipat,
    Marcela T

    • CILV Consulting 22 august 2018 at 10:29 - Reply

      1. Incadrarea in codurile CAEN o face INS.
      2. Fiecare intermediar are propriul regulament de cheltuieli eligibile, in functie de cum interpreteaza fiecare legea.
      3. Fiecare interemdiar are propria procedura de aplicare, inclusiv criteriile de punctere.

  2. EMILIA 22 martie 2018 at 18:49 - Reply

    Buna ziua !

    In idea ca am multe neclaritati in ce priveste aceste finanatari, imi puteti raspunde va rog la cateva intrebari referitoare la accesarea acestor programe?

    Acestea ar fi:

    1. Daca pe un SRL -D (pe care nu l-am infiintat) pot primi finantare pin Start-up Plus, eu, iar sotul meu, cu un alt SRL -D poate primi finantare prin Start-up Nation, ambele in 2018

    Putem primi amandoi?

    2. Poate fi acelasi SRL -D cu coduri CAEN diferite pe care sa aplicam separat? Eu pt un cod si el pentru celalalt? (Sediul sa fie in oras ca sa fie acceptat la Start-up Plus.)

    2. El poate fi angajatul meu? Dar eu?

    3.La cheltuieli eligibile in finanatarea SUN exista si SPATII DE LUCRU in acea enumerare. Daca eu am spatiul in propria curte (nelocativ), dar mai trebuie investit in el pentru a primi avizele necesare productiei, aceasta investitie este acceptata ca si cheltuiala?

    Va multumesc mult,

    Emilia

    • CILV Consulting 23 martie 2018 at 12:20 - Reply

      Buna ziua!
      1.Pentru StartUp Plus nu trebuie sa infiintati firma decat in momentul in care stiti sigur ca veti primi finantare; pentru StartUp Nation trebuie sa aveti firma infiintata la depunere, indiferent de rezultatul evaluarii. Pentru StartUp Plus, cel mai probabil, veti avea acces la finantare abia in 2019. Daca sunt actionari diferiti si respecta regulile specifice ale programelor, poate accesa finantare fiecare cu firma lui.
      2.Nu se poate din mai multe motive. Unul dintre ele vi l-am detaliat in raspunsul anterior.
      3.Depinde de situatie. Dar dvs, ca actionar al firmei, puteti fi angajatul propriei firme.
      4.Amenajarea spatiului si obtinerea de avize nu sunt cheltuieli eligibile in Programul StartUp Nation.

  3. Rafaela 5 februarie 2018 at 17:26 - Reply

    Buna ziua, banii din finantarea StartUp Plus depind in vreun fel de guvernul actual al Romaniei? Startup Nation s-a dovedit nefavorabil pentru cei care au aplicat, finantarea n-a sosit pentru multi nici acum. Exista fonduri pentru Startup Plus?

    • CILV Consulting 5 februarie 2018 at 19:35 - Reply

      Programul e din fonduri europene. Deci bani tot depind in final de statul roman, pentru ca el ii administreaza.

  4. Cristina 16 ianuarie 2018 at 22:07 - Reply

    Buna ziua, pentru Diaspora Startup am citit ca se cere resedinta/domiciliu in alta regiune decat cea Bucuresti/Ilfov. Avand in vedere ca eu am avut resedinta in strainatate pentru ultimii 8 ani, ce anume se cere in ceea ce priveste resedinta in Romania? Sa inteleg ca daca in buletin am o adresa de Bucuresti, atunci nu sunt eligibila?
    Va multumesc anticipat

    • CILV Consulting 29 ianuarie 2018 at 18:34 - Reply

      De unde ati inteles acest aspect?

Leave A Comment

Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×