PLANUL DE AFACERE ECONOMIE SOCIALA
Programul national multianual pentru infiintarea si dezvoltarea microintreprinderilor din sfera economiei sociale.
Programul este unul de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării microintreprinderilor sociale infiintate de persoane defavorizate.
Cine poate să obţină aceşti bani?
Pentru accesarea programului Economie sociala, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care, cele mai importante, le enumerăm mai jos:
– Sunt microintreprinderi, PFA sau II
– Au cel mult 2 ani de la înregistrarea la Registrul Comerţului la data completării online a formularului de preselecţie
– Cel puţin unul dintre asociaţi să facă parte din categoria persoanelor defavorizate la data înregistrării societăţii la Registrul Comerţului respectiv: tineri care nu au împlinit vârsta de 25 ani sau care au terminat studiile de maximum 2 ani şi nu au fost încă angajaţi într-o activitate renumerată regulat, femei, şomeri, persoane care au cel puţin 45 ani la data înregistrării la Registrul Comerţului şi să deţină peste 50% din părţile sociale ale societăţii în cazul microîntreprinderilor aplicante, sau reprezentantul persoanei fizice autorizate (PFA)/întreprinderii individuale (II) care desfăşoară activităţi economice, să facă parte din categoria persoanelor defavorizate evidenţiate mai sus
– Acceseaza programul pe un cod CAEN eligibil si autorizat.
– Nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale
De asemenea, există şi o listă de coduri CAEN care sunt excluse, aceasta regăsindu-se în procedura de implementare, disponibilă pentru download în partea de jos a acestei pagini.
Câţi bani pot să iau?
50.000 de lei este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuţie de maximum 90% din valoarea proiectului.
Restul, cei 10% trebuie suportaţi din surse proprii de către întreprinzător. De asemenea, la momentul semnării contractului de finanțare trebuie făcută dovada deținerii acestora.
Cum pot cheltui aceşti bani?
Următoarele categorii de cheltuieli sunt eligibile:
– Echipamente tehnologice
– Aparate şi instalaţii de măsură
– Mijloace de transport (autoutilitare din categorie N1, N2, N3) în strictă legătură cu activitatea pe care s-a accesat programul
– Licenţe, brete, francize, software
– Achiziţionarea de echipamente IT (inclusiv licenţe necesare desfăşurării activităii şi sisteme audio-video)
– Mobilier, aparatură birotică, sistem de protecţie a valorilor umane şi materiale
– Realizarea unui site de prezentare (inclusiv costul domeniului şi achiziţionarea softului pentru comerţul online)
– Instalaţii specifice în scopul obţinerii unei economii de energie
– Promovarea online a activităţilor, elaborarea şi producţie de materiale de promovare (nu mai mult de 15% din totalul cheltuielilor)
– Consultanţă pentru intocmirea documentaţiei (planul de afaceri)
Banii se cheltuiesc prin intermediul unei singure trageri, efectuate la cel mult 30 de zile lucratoare din momentul semnării contractului cu cei de la Agenţie. Beneficiarul trebuie sa faca dovada la momentul semnarii contractului de finantare că are în posesie cei 10%, contribuție proprie.
Cum mă înscriu?
Procedura de înscriere se derulează în felul următor:
– Cu 5 zile înainte de deschiderea înscrierilor online, se anunţă acest lucru pe site-ul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri.
– Perioada de înscriere durează 10 zile, timp în care firmele trebuie să completeze online un plan de afaceri. Template-ul de plan de afaceri pentru anul acesta îl găsești la finalul paginii.
– După terminarea perioadei de inscriere online, firmele sunt obligate ca în termen de 10 zile, să se prezinte la sediul Agenţiei cu dosarul de participare.
Mai multe detalii despre procedura de inscriere în Programul Economie Sociala poți regăsi în documentul ataşat la finalul acestei pagini.
Cum se face evaluarea?
Evaluarea planurilor de afaceri aferente Programului Economie Sociala se face în două etape:
– Etapa 1 – Evaluarea din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii al documentaţiei depuse. Practic, se atestă dacă toate cheltuielile sunt eligibile, dacă toate documentele necesare sunt incluse in dosar şi dacă evident, codul CAEN este unul corect.
– Etapa 2 – Evaluarea efectivă a planului de afaceri. Fiecare secţiune a acestuia are un punctaj. Punctajul total disponibil este de 100 de puncte. Acesta va fi afişat in mod transparent incă din momentul in care se completează planul de afacere online. Se ordonează planurile de afaceri în funcţie de punctajul primit, iar cele mai bune primesc finanţare. În limita bugetului disponibil.
Mai jos ai ataşat spre download, proiectul de procedura de implementare a Programului Economie Sociala 2015.
Cum putem sa te ajutăm noi? Click aici! Sau vrei să te inscri singur la finanţare? Avem aici un ghid de la care ai putea începe.
De asemenea, dacă vrei o cotaţie de preţ în ceea ce priveşte consultanţa acordată pentru realizarea planului de afaceri, poți merge direct la Contact.
STATUS: Program nebugetat pe 2015 momentan.
Legislatie Program Economie Sociala 2015
Leave A Comment