Pasii necesari pentru obtinerea finantarii Romania Startup Nation

//Pasii necesari pentru obtinerea finantarii Romania Startup Nation

Pasii necesari pentru obtinerea finantarii Romania Startup Nation

Ai aflat despe programul Romania Start Up Nation si vrei sa iti deschizi o afacere? Cu toate acestea inca ai multe dubii si nu stii cum se va desfasura totul? Hai sa iti povestim ce ai de facut si mai ales la ce sa te astepti. Cei mai importanti pasi ii prezentam in cele ce urmeaza:

Pasul 1: Pregateste-te cu informatiile de baza pentru a le furniza consultantului nostru:

– Daca ai firma infiintata si de cand.

– Daca ai mai avut o firma sau ai fost asociat. Persoanele care au mai avut activitate pe anumite coduri CAEN nu vor mai putea sa aplice pe acele coduri chiar daca isi fac o firma noua.

– Ce anume doresti sa faci: fie codul CAEN, fie o descriere a activitatii pentru a stabili eligibilitatea proiectului in cadrul programului

– Ce iti doresti sa achizitionezi si estimativ cat vor costa toate. Lista de cheltuieli este un factor important in proiectul tau. Trebuie sa fii atent la toate costurile pe care le vei avea pe acest proiect. Nu te grabi sa faci lista si calculeaza fiecare scenariu La final, iti poti da seama ca finantarea nu a reprezentat o solutie de finantare pentru tine.

– Cu cati bani vei contribui: majoritatea gasesc aceasta intrebare bizara deoarece programul nu iti cere nicio contributie proprie. Din pacate, nu exista program de finantare fara alte costuri. Am explicat mai bine aici de ce.

Pasul 2: Alaturi de informatiile de mai sus,, poti sa-i trimiti consultantului o lista detaliata cu ceea ce iti doresti sa achizitionezi. Lista de cheltuieli trebuie sa fie documentata si cu preturi reale. Trebuie sa stii de unde iti vei achizitiona produsele, cat costa si in cat timp ajung. Lista corect efectuata il va ajuta pe consultant sa calculeze proportiile echipamentelor in proiectul tau (si implicit punctajul pe care il poti obtine) iar pe tine sa implementezi un proiect sustenabil. . Atentie, lista pe care o depui la inscrierea proiectului nu va mai putea fi modificata de aceea fii foarte atent cum o alcatuiesti, ce iti cumperi si ce preturi pui. Diferenta de bani dintre lista si pretul de achizitie o vei suporta tu.

Pasul 3: Dupa ce lista a fost evaluata de catre consultant si s-a determinat eligibilitatea proiectului, este momentul sa alegeti o varianta de plata si sa semnati contractul de consultanta.

Pasul 4: Dupa semnarea contractului, e timpul sa fie redactat planul de afaceri. Partea aceasta este critica si de obicei este necesar un dialog cat mai activ. Cu cat raspunzi mai detaliat si clar cu atat va sti mai bine ce iti doresti sa faci. In medie, daca ai oferit toate informatiile cerute, proiectul tau poate fi gata intre 2 si 3 zile..

O atentie deosebita trebuie sa o acorzi si angajatilor. De cati angajati ai nevoie? Nu iti sacrifica intreaga afacere si angaja mai multe persoane decat este cazul doar pentru a obtine un punctaj mai ridicat. Pe termen lung, vei fi afectat de acest lucru! Finantarea trebuie sa te ajute pe tine, nu trebuie sa fugi tu dupa ea.

Pasul 5: Inscrierea planului de afacere online o va face consultantul tau. Inscrierea planului se va face doar dupa ce tu il citesti si iti dai acordul! Din acest moment, tot ce ramane de facut este sa asteptam raspunsul celor din oficiilor de IMM-uri din tara.

Pasul 6: Aprobarea! Felicitari! Ai un plan aprobat. Din acest moment, vei avea de la 7 pana la 10 zile (perioada exacta urmeaza sa fie detaliata in procedura finala) in care va trebui sa mergi sa semnezi contractul de finantare cu statul. Exista posibilitatea sa ti se ceara sa duci si niste acte sau sa iti faci un cont la Trezorerie. Consultantul tau iti va spune ce sa faci si unde sa mergi dar: Ai grija sa le scoti din timp! Abia dupa ce semnezi contractul cu statul poti incepe sa faci angajarile care se vor contoriza in  proiect si sa efectuezi cheltuielile de pe lista cu care te-ai inscris.

Atentie! Orice cheltuiala (cu exceptia consultantei) sau angajare efectuata inainte de semnarea contractului cu statul nu vor fi luate in considerarea ca fiind cele din proiect

Pasul 7: Implementarea. Dupa ce ai semnat contractul cu statul, incepe cheltuirea banilor. In acest moment, in cadrul conferintelor de prezentare a programului s-a propus ca modalitatea de obtinere a banilor  sa se efectueze pe baza cererilor de plata. Adica, trebuie sa intocmesti un dosar cu minim 3 cereri de oferta, 3 oferte si factura fiscala (neplatita/platita) a produsului pe care doresti sa il achizitionezi. Acest dosar il depunem online si in termen de 30 de zile vei primi banii in contul de la Trezorerie si vei putea efectua plata. Daca vor exista diferente, trebuie sa pui si tu partea ta de bani.  Inca nu s-a specificat de cate ori poti sa faci cereri de plata si nici in cat timp. In functie de proiect, poti sa faci o singura cerere de plata sau mai multe timp de cateva luni. Pe tot parcursul implementarii, conform contractului pe care il inchei cu noi, consultantul tau va fi mereu langa tine. Iti va explica ce trebuie sa faci si unde trebuie sa mergi si se va ocupa eventual de completarea formularelor furnizate de entitatea contractanta pentru obtinerea banilor.

In final, nu uita ca finantarea reprezinta 5% din intreaga ta calatorie! Concentreaza-te si pe restul detaliilor unor afaceri, cel putin la fel de importante precum finantarea: resursa umana, produsule si serviciile, marketingul, aprovizionarea, procedurile operationale, avantajul competetiv si multe multe altele.

By | martie 28th, 2017|Planul de afaceri|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×